Blod, blod, och mer blod..

Tror att många höga värden kan ha kommit av det gamla injektionsstället, det har gjort ont några dagar nu och jag har hela tiden tänkt att jag ska byta men det har inte blivit av förrens nu. När jag skulle ta bort den gamla så anade jag att det skulle blöda rejält eftersom det ilat varje gång jag givit mig en insulindos.
Tänk så rätt jag hade, tur att jag var redo med papper :)
Det har blivit så här många gånger förr, då har jag inte ens haft ont och därför inte varit förvarnad. Ibland har det sipprat blod i flera minuter. Inte så kul för en blodrädd person som jag ;)
 
Den värsta gången var när jag satt i baksätet mellan mina syskonbarn och skulle rycka bort det gamla injektionsstället för den ilade och sved så fort jag kom åt den. Då hade jag sällan råkat ut för dessa blödningar och var inte alls beredd. Jag drog bort den och blodet rann som bara den ner för magen och byxorna blev hel nerblodade. Syskonbarnen skrek och jag försökte få dem att hitta papper som de kunde ge mig medans jag höll ett tryck på "såret". Mamma som körde fick lite panik eftersom hon bara hörde barnen skrika och jag som skrek att det böder som bara den! Haha, men det löste sig och barnen kan än idag ta upp händelsen och fråga hur jag mår ;)
 
 
Konstigt nog kommer tanken "ska jag passa på att ta ett blodsocker?" när man börjar blöda.. Fler diabetiker som känner samma? ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0