Fortfarande sjuker...

Igår tog jag mig till stan och jobbade halvdag, sen åkte jag hem och försökte ta det lugnt..
Jag fyller mina tråkiga sjukdagar med serier, filmer, lite OS och bokläsning. Sen passar jag på att ringa runt angående försäljning av huset, kolla med banken om lånelöfte till bil mm. Saker som måste göras men som man inte hinner på sin 20 minuters lunch på jobbet.

Försöker få tag på min sjuksköterska också men hon är sjuk.. Jag behöver bli kallad för provtagning, skulle ha blivit det för över en månad sen. Jag har höjt Levaxindosen och behöver veta om det är bra eller för mycket.
Sen behöver jag lite nya recept mm. Ännu en sak som är frustrerande med Diabetesen, alla recept och apotekbesök. Hatar dem.
När jag väl får tag på henne tänkte jag fråga om CGM igen. Jag mäter i stort sett bara tvåsiffriga och låga värden. Vad hände med 5, 6 och 7? Saknar er!!
By the way, såg något läskigt när jag kliade mig i ögat framför spegeln och fick syn på ett kraftigt blodkärl som uppenbara sig i ögonvitan! Det värsta jag sett, kan de ha att göra med de höga värdena?? Tror jag kan lägga till det på min frågelista när jag får tag på min sköterska.
 
I skrivade stund ligger jag på 19.8.. Vad hände? Fel på injektionsstället? Förkylningen/febern? Luft i slangen? Pastan till middagen? För låg bassaldos? Ligger jag ofta så här högt på kvällen utan att veta om det?
Känner nästan inte av att jag är hög, känns som om jag ligger på 10. Men jag tog bs två ggr, i olika fingrar efter att jag tvättat dem noga. Så nej, antar att mätaren inte ljuger.
Det enda som märks är att jag blir irriterad och arg på två röda sekunder. DET vet jag beror på det höga värdet, brukar inte vara så annars :)
 
 
Tänk när sommaren kommer och man får sola och bli lite brun, inte se ut som ett lakan som man gör nu...! Längat tills den tiden är här :)
 
Nu är det snart dags för sängen, supertrött...
Sov gott allihop :)
 


Kommentarer
Anonym

Just nu är det nog feber, hosta, snuva som är boven till dina höga värden. Försök dricka lite mer än vanligt nu när du är sjuk, det är bra när du har hosta. Tack för samtalet idag, älskar dig Kram

Svar: Ja det är det nog.. Jag brukar vara dålig över lag på att dricka men idag har jag faktiskt varit duktig och druckit minst 10 fulla glas vatten! :) Väldigt skönt att dricka när man hostar så det är väl därför man lyckats få i sig så mycket. Tack detsamma! :) Kram, ta hand om dig
Nina

2014-02-20 @ 22:19:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0