Min lördag

Vaknade redan kl 8 imorse och tänkte att det var lika bra att gå upp. Gjorde mig en god frukost som jag åt samtidigt som jag läste en bra bok :) Skön morgon!
Sen har dagen rullat på med städning av huset, snacka om att det var välbehövligt.
Nu luktar det så gott överallt :)
 
Under dagen kom Therese över på fika. Jag blev jätteglad när hon ringde och frågade om hon fick komma över en sväng, nu var det några veckor sen sist :) Jag gjorde en klassisk diabetesgrej, glömde ta insulin till kakan jag åt. Mitt blodsocker steg upp till 17... Så kan det gå när man är upptagen med att prata ;)
 
Tycker så mycket om den här bilden på oss!
 
En annan typisk diabetesgrej som hände sen: Jag skottade snö och sen dammsög jag. Snacka om att blodsockret tog en rejäl vändning och jag blev låg. Detta hände precis innan jag skulle hoppa in i duschen såklart så jag var tvungen att vänta för att överhuvudtaget orka stå upp...
 
Nu väntar jag på att min mamma, pappa, Ida och Filip ska komma. Vi ska äta toast och kolla på melodifestivalen. Kom precis på att jag bara ätit frukost samt en kaka idag. Tyckte väl att jag började bli sjukt hungrig! Någon annan diabetiker som är lika dålig som jag på att äta på helgerna?
Dagarna blir så luddiga och jag har inga rutiner alls när jag är hemma. Däremot om jag ska iväg till stan eller hälsa på någon under helgen så är jag noga med att få i mig både frukost, lunch och middag annars kommer jag aldrig orka en dag hemifrån.
 
Ha en fantastisk lördag!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0