Morden i Sandhamn

Nu har jag läst ut "I de lugnaste vatten" av Viveca Sten. Den var väldigt bra!
 
Nu har jag läst 3 böcker utav de 5 som finns i serien. Den första boken jag läste var tydligen nr 3, hade ingen aning om att de tillhörde en serie för jag fick låna den på ljudbok av min mamma som sa att den var bra.
Men jag är bara glad över att det finns fler att hugga tag i och läsa :)
 
De 3 första böckerna har visats som varsina miniserier innan jul flera år i rad. Nu ska jag börja läsa 4:e boken som jag antar kommer ut som serie i december 2014.
  Böckerna är så spännande och Nora som har en av huvudrollerna i filmen har diabetes typ 1. Så det finns några händelser i boken som är diabetesrelaterat som man känner igen. Får typ panik när jag läste att hon tog insulin, glömde äta middagen och blir inlåst på ett ställe i flera timmar och ingen vet att hon är där. Alltså förstå känslan, när man vet att insulinet finns i kroppen och du har inget att äta! Döden känns som ett faktum. Rysningar! Hoppas man inte råkar ut för det någon gång. Peppar peppar!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0