Ny blodsockerväska

När jag fick min senaste blodsockermätare så fick jag med en liten väska till den som egentligen är alldeles för liten. Jag kunde aldrig dra igen dragkedjan och sakerna ramlade ur hela tiden. Konstigt då den egentligen är konstruerad för den mätaren och tillbehören..
Efter ett tag blev jag så less och tog fram symaskinen och sydde mig en påse som jag kunde förvara sakerna i :)
 
Här får alla blodsockersaker plats, och lite till. I vissa fall har jag lagt ner reservsprutor utifall jag skulle behöva när jag åker iväg på små utflykter. Jag sydde dit en ficka som jag kan lägga använda stickor i om det inte finns en papperskorg i närheten. Det får plats en hel burk använda stickor däri utan att jag behöver tömma den!
Den fungerar perfekt :) Det enda som inte är helt klart än är snörerna. Jag måste virka en lika lång till så jag kan dra ihop den från två håll.
 
Ber om ursäkt för blodfläckarna ovanför fickan, nu är det ett tag sen jag sydde denna så den behöver tvättas!


 
 
 


Kommentarer
Lina

Vilken fiffig :)

2014-02-22 @ 08:34:22
URL: http://linafina.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0