Semlor

Jag var så sugen på semlor idag! Glömde dock att åka förbi Kvantum efter jobbet så jag bakade egna nu ikväll istället. Hittade ett bra recept i en kokbok som jag har, de blev superfina och inte alls torra! :)
Hade tänkt att semlorna skulle vara klara till kaffet vid 20 snåret men jag läste inte hela receptet innan jag började, missade att det var TVÅ jäsningstider på 30 min i var. Så de blev färdiga för ca 20 min sen och självklart smakade jag en semla nu när jag stått och gjort dem! Så himla gott! :)
Receptet gäller för 20 bullar, men eftersom jag inte har tänkt få i mig så många inom den närmsta tiden så halverade jag receptet och gjorde 10 st istället. Lagomt att ha hemma och bjuda på om det kommer några på besök, då får alla äta glutenfritt :)
 
 Receptet kommer från boken på bilden. Där finns det massor av goda kakor och bröd!
 
 Tadaaa!
 
 Jag skippade florsockret uppepå, synd på dekorationen, men den är nog tillräckligt sött ändå..
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0