Shopping och pizza

Igår trotsade jag min förkylning och åkte till Valbo med mamma för att köpa bröllopspresenter till min kusin som gifter sig nästa helg! :) Plus att jag var tvungen att kompletera min bröllopsklädsel, har bara en klänning men inget annat till. Vi hittade mycket fina presenter så det mesta är klart, nu väntar vi bara in två saker till, sen är det färdigt. Mamma och jag hann till och med slå in det mesta igår också, skönt att ha det färdigt :) Jag hittade till slut en kofta också som jag tror blir bra till klänningen, fy vad det är svårt med kläder till bröllop!
Innan vi åkte hem åkte vi till en Pizzeria, Vi hade velat äta kotlettrad på IKEA men de hade stängt då vi skulle dit. Men tur var väl det. för tydligen gjorde de glutenria pizzor på det här stället och snacka om att jag blev lycklig! Och rejält mätt ;)
 
Jag tog 6 enheter med kombibolus till denna. 60% nu och 40% fördelat på 2 h. Eftersom jag aldrig äter pizza så vet jag inte hur mycket jag kräver och under hur lång tid. Detta var en chansning som slutade med blodsoker på 21 efter två timmar. :( Jag pumpade i 4 enheter till och låg på 16 efter mer än en timme. Då tog jag 3 enheter till och gick och la mig. När jag vaknade låg jag på 10... Tråkigt!

 
 

Snacka om att det tog på krafterna att åka iväg så där några timmar. När jag var på väg hem sen så hostade jag så intensivt att jag höll på att kräkas flera gånger. Jag åkte aldrig till vårdcentralen i veckan, jag menar det är ju bara en förkylning! Men nu när det har gått ytterligare en vecka med denna hosta och förkylningen i sig har blivit värre, så vet ja inte om det var rätt beslut. Jag ska prova och jobba, blir det för tungt så ska jag ringa vårdcentralen och be dem ge mig en dunderkur.


Kommentarer
Anonym

Åh... :)) en av mina favorit pizzor! Så roligt med bröllop!
Hoppas förkylningen ger med sig kram Ulla

2014-02-23 @ 15:53:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0