Crazy week!

Jag har inte haft tid till bloggen alls under denna galna vecka! Här kommer därför en resumé :)
 
I måndags var jag hem till Månkarbo efter jobbet och gjorde det sista i huset inför visningen.
Vi var till Anna och Adde en sväng på kvällen och hälsade på i deras nybyggda inglasade altan, den är så fin!
 

I tisdags var det visning och vi fick inte vara med på den. Mäklaren ringde och sa att allt hade gått jättebra, att vi hade gjort iordning huset himla fint och att det var 7 olika par som kom på visningen. De kom från Uppsala, Gävle, Stockholm och Månkarbo.
Tisdagskvällen var jag i stan med Karin, första kvällen själva i lägenheten sen vi flyttade in. Det firade vi med ett glas vin på balkongen mitt i natten ;) Men eftersom vi hade glömt att teckna elavtal så var även denna dag den första utav 2 som vi inte hade någon el. :P Så vi fick känna på hur beroende man egentligen är av det och hur man lär sig att överleva utan... ;)
 

 
I onsdags fyllde min kära Karin 25! :D Hennes pappa kom hit och tog med oss ut på resturang (eftersom vi inte kunde laga den tänkta middagen hemma pga elen...) ;) Vi åt tvårätters på Hamnpaveljongen och firade med gott i glasen! Sen tog Karin tåget till Johannes efter middagen och jag åkte till lägenheten och förberedde inför morgondagens skolavslutning.
 
 

I torsdags var det skolavslutning på jobbet, så underbart härligt, älskar att tåga till kyrkan och se alla uppspelta barn som vill gå på sommarlov! :D Det var lite klurigt att göra sig i ordning på morgonen när man inte hade möjlighet att varken föna eller platta/locka håret hemma pga elen. + att man fick springa runt med sminket och andra hårprodukter för att fixa sig där det fanns ljus vid en spegel. Men när jag kom gåendes över skolgården  i min klänning och klackar ställde sig en av 6-åringarna och ropade högt "Men åh vad du är vacker fröken!" Då kändes det ju helt okej ändå ;) haha.. Elen kom som tur var tillbaka under em då jag var på jobbet, då var det skönt att komma hem kan jag säga!
 

I fredags hade vi stängt för barnen på jobbet och vi i personalen hade en riktigt röj och städardag! Jag hade beställt en container som vi skulle slänga allt skit som fanns i källaren och i klassrummen. Vi jobbade tillsammans två och två i olika rum och redan vid 11 var containern full så jag fick ringa efter en till! Tänk så mycket skit det finns och herregud vad vi slet mellan en supergod lunch och en massa fika. Jag åt dock inte fika på hela dagen då jag redan vid frukost hade bs 20 och det sjönk inte under 15 förens vid 3tiden på eftermiddagen då det var dags att åka hem. Så det blev bubbelvatten och en frukt för mig ..
 
 
Gisela och jag träffades under kvällen, vi gick ner på stan och åt middag och sen gick vi hem och satte oss på balkongen med lite vin och nötter. Vad mysigt det är att träffa och umgås med vänner, får aldrig nog! ;)
 
 
Jag känner mig lycklig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0