Att låta våren ta plats, både ute och inne!

Fick precis svar av min sköterska. Jag får låna cgm 7/4-28/4! :)
 
Igår var jag så sugen på att plocka fram mer våriga saker och ta bort lite mörka höstgrejer i vardagsrummet.
Denna ljusstake åkte fram och med lite våriga ljusmanschetter och ett vitt trähjärta så blev jag nöjd!
 
 
Sen bytte jag ut de röda höstäpplena med gröna växter till en rosa fin bukett med rosor istället. Piedestalen är min farmors gamla som jag tog från förrådet hemma hos mamma och pappa. Eftersom det är ett uteförråd som inte är helt tätt så hade det blivit lite fuktskadat. Plankan som skorna står på har böjt sig lite, men den är fin ändå tycker jag. För trots skavanker så är den ju speciell för mig eftersom den har tillhört min farmor en gång i tiden.
Skorna som står på hyllplanet fick jag dessutom av henne på min 1-års dag! Ett par svarta lackskor som användes flitigt :)
 
 
För några veckor sen tog jag fram mina älskade färgglada kuddar! De lyser upp och är en stark men inte skrikig färgklick i vardagsrummet.
 
När man tittar på "återbruka mera" sidan på facebook blir jag väldigt inspirerad till att skapa, måla och göra om saker och ting. Under veckan har jag målat om en spegel som jag fick ta av en kompis. De skulle slänga den men eftersom jag behöver något att öva på samt en spegel till sovrummet så var det kul att jag fick den :) Nu är det bara att vänta på resultatet!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0