Familjekär

Ni som känner mig eller följer mig här via bloggen, har nog förstått att jag är otroligt familjekär! Jag tycker väldigt mycket om att umgås med min familj och gör det väldigt ofta. Helgen var alltså inget undantag :)
 
Min fredag började dock väldigt tråkigt. Jag var till vårdcentralen och tog blodprov, bland det värsta jag vet! Dessutom har det gjort om reglerna nu så alla provtagningar kostar 100 kr, oavsett om man har inbokad läkartid eller ej. Eftersom jag bara skulle lämna prov för Struma så blev det lilla ynka blodröret väldigt dyrt... Försökte få dem att kolla mitt hba1c också, men de fick tydligen inte ta sådana prov utan att det är ordinerat från en läkare? Väldigt konstigt tycker jag! Det borde ju vara varje diabetikers rätt att få reda på sitt värde utan ordination från läkare?!
 
Hade i alla fall en bra dag på jobbet och åkte hem en timme tidigare. Björn skulle nämligen åka till fjällen med några kompisar och behövde bilen. Jag själv tog en PW och stannade förbi på ICA innan hemgång, köpte med en Zero och lite godis som jag åt framför två filmer innan jag tokdäckade i soffan...
Snacka om att man mår dåligt av allt socker, som diabetiker får man alltid sota för att man äter godis! Men tyvärr är sockersug lika vanligt hos oss som hos friska människor, så säg inte att det bara är att låta bli!
 
Igår tog jag med min systerdotter Ida till Valbo :) Jag lämnade tillbaka två klädesplagg som jag köpte till bröllopet men som jag aldrig använde. Sen strosade vi runt i affärerna och shoppade lite smått och gott :) Så himla mysigt!
 
 
Man kunde beställa glutenfria smörgåsar på det cafét som vi besökte. Jag valde en med salami och brieost, hur gott?! :)
 
 
Lördagkvällen spenderades hemma hos mina föräldrar tillsammans med syskon och syskonbarn med melodifestivalen. Vi sov kvar allesammans. Idag har jag varit ut på en långpromenad med mamma och pappa samt att vi har suttit ner och läst igenom olika fonder som man kan söka pengar ifrån.
 
Anledningen till det är att vi ska försöka köpa en mopedbil till pappa. Det skulle underlätta hans vardag enormt om han kunde ta sig fram till samhället själv till olika aktiviteter, hälsa på folk, handla mm. Efter stroken fick han synbortfall och får därför inte köra vanlig bil. Däremot är långsamtgående fordon okej. Men eftersom de kostar en del så fick vi tipset att söka pengar från just fonder. Men oj vilket jobb!
Vi satt ute i solen så länge den värmde, sen förflyttade vi oss in och fortsatte sökandet och skrivandet där. Vi gick igenom ca 40 fonder och hann skriva ett personligt brev. Sen har vi satt upp lite olika saker mamma måste kolla upp under veckan med bland annat skatteverket.
 
Det fick mig att tänka, det kanske går att söka pengar för en CGM i någon av dessa fonder? Ska höra mig för med min sköterska under veckan, hon kanske har några tips eller så.
Tänk om jag kunde få en egen cgm, ovärderligt!
 
Nu ska jag hoppa in i duschen, pyssla lite inför morgondagen och njuta av den sista egentiden här hemma! Åh vad jag börjar uppskatta att vara själv, ibland är det verkligen helt underbart!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0