Hög som ett hus trots sjukt stora mängder insulin

Vi tjejer träffades igårkväll för att äta middag och dricka gott! :)
Jag kollade blodsockret precis innan vi skulle sätta oss och äta, då visade bs på 18.9! Jag hade varit lite låg innan mm så antar att det bland annat var en rekyl. Eftersom jag alltid blir råhög av thaimat så pumpade jag in 10 enheter, alltså 10!! Det har aldrig hänt förrut, en sjukt stor siffra! Sen drack jag några cider och åt chips och choklad under kvällen. Jag var noga med att pumpa in insulin flera ggr men bs visade hela tiden mellan 17-22 :(
Det sjuka är att när jag kollade på historiken för bolusdoser så räknade jag ut att från 18.30-00.00 tog jag 22 enheter insulin! När jag skulle gå och lägga mig vid 00.30 så hade bs sjunkit till 9, men eftersom pumpen visade att jag hade 3 enheter aktivit i kroppen så drack jag saft och stängde av pumpen 30 min. Jag vaknade på 10, ingen bra värde men hellre det är 2 eller 22!
 
 
Vi hade en väldigt mysig kväll tillsammans :)
Jag och Therese :)
 
Anna, Tina och Therese :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0