Just do it!

Nog märktes det att jag började jobba idag. Redan 06.30 började de första sms:en och samtalen rulla in om att flera av mina kollegor var sjuka. Det var bara till att sätta igång och planera och organisera om i verksamheterna och ringa ett och ett annat samtal medans jag sminkade mig, åt frukost och klädde på mig. Allt för att få ihop dagen... Jag lyckades ialla fall placera ut folk utan att ta in vikarie, så skönt! :)
 
Det var så himla roligt att träffa barnen igen, åh vad jag har saknat dem! Det verkade som att jag var efterlängtad, så kul! :) Förmiddagen spenderades med förskoleklassen och på eftermiddagen jobbade jag administrativt samt var iväg på kursen med chefen. Vi hade riktigt kul men oj vad det snurrar i huvudet av all statistik, ekonomi och annat! :)
 
Hör och häpna, när jag kom hem gav jag mig ut på vårens första gång/löptur! Det var riktigt skönt och fruktansvärt jobbigt ;) Invigde mina nya löpartights, borde kanske ha tagit en storlek mindre eftersom de åkte ner lite när jag sprang. Men de får duga nu så kan jag köpa trekvartstights i mindre storlek när det blir varmare ute.
 
 
Kolla min nya fina ROSA vattenflaska från Röhnisch, älskarn!
 
Det blev lite dåligt med ätandet under em. Men det var ju pga av kursen där de bara serverade kakor till kaffet, de innehöll gluten så jag kunde inte äta. (Lika bra det!)
 
Lunch: kl 10.45
Ätbart innan träning: Två knäckemackor och vatten 16.30, bs 8.9
Startade gång/löpturen: 17.00 med bs på 11.7
Blodsocker efter rundan samt mage/ryggövningar en timme efter starttid: 7.8! Tog 1.5 E insulin. Varit utan pumpen i 1 h.
 
Tänk var bra det kan bli när man inte oroar sig till döds innan man ska ut på en träningsrunda! Jag bestämde mig i bilen hem att jag skulle ut och springa. Sen tog jag det därifrån med mat, insulin och andra förberedelser. Så skönt om det skulle kunna fungera så här bra i fortsättningen. Nu väntar jag på att middagen ska bli klar. Gud så skönt att ha träningen gjord för dagen, nu kan jag göra vad jag vill ikväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0