Levaxin, Jobb, Tulpaner och en PW

Jag tänkte åka till vårdcentralen imorse och ta blodprover för att se om den förhöjda levaxindosen är något att hurra för. Men eftersom jag var så sjukt trött imorse så sköt jag upp det till fredag istället, det passar även mitt jobbschema lite bättre också eftersom det ser lite annorlunda ut just den här veckan :)
 
Annars har det varit en riktigt bra dag! Jag jobbade administrativt hela förmiddagen, och sen var det förskoleklassen en stund och sen fritids. Jag skulle ha slutat 16.30 men hade APT möte och slutade 18.00 istället. Men som tur var har jag haft energi över idag så det gjorde ingenting :)
 
Efter middagen som vi åt väldigt sent här hemma, tog jag en kaffe och läste lite i boken Paganinikontraktet. Sjukt spännande men eftersom jag bara har tid på kvällarna att läsa så blir jag oftast så trött att jag somnar ;)
Men ikväll innan det blev för sent så tog jag mig ut på en powerwalk! Så skönt med ny luft och jag fyllde på med extra energi :) Jag tog mindre insulin till middagen eftersom jag visste att jag skulle ut och gå, tyvärr höjdes bs enda till 16 innan jag kom iväg. Men när jag kom tillbaka hade det sänkts till 7! Innan promenaden sänkte jag basaldosen med 50% eftersom jag hade 2 enheter kvar i kroppen sen middagen. Ett bra beslut!
 
Kolla vad som är på väg upp i min rabatt! Tulpaner! Det är en aningen för tidigt för dem att komma, hoppas verkligen inte att snön kommer och tar död på dem..
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0