Sjukskrivning dag 3

Jag gick upp tidigt imorse för att åka på ännu ett läkarbesök, detta var ett återbesök för att checka av att inflammationen som jag har är påväg bort med hjälp av antibiotikan. Alla dessa extra åtgärder bara för att jag är diabetiker, de vill skynda på processen och hjälpa mig få bort allt som sliter extra på min kropp. Blodsockret tar ju redan styk av alla extra påfrestningar så jag är väldigt tacksam för den hjälp jag får!
 
 
Mina kollegor hörde av sig idag, sa att de saknar mig. De vill dock att jag ser till att bli frisk ordentligt och följa läkarens ordination på en veckas vila innan vi ses på måndag igen. Jag får lite panik. Jag känner att kroppen inte är frisk än, men åh vad jag börjar klättra på väggarna! Jag vill börja jobba igen för att ha en mening med att gå upp ur sängen om dagarna.
 
 
Detta är mitt tidsfördriv just nu, förrutom att sova...
Försöker pigga upp mig själv genom att välja en fin kaffekopp att dricka ur ;)
Eftersom jag har haft lite tid över så är nu Paganinikontraktet färdigläst och ska börja med nästa bok :)
Jag var så sugen på att skapa något i förrigår kväll så jag började virka på en fönsterlöpare. Jag har redan gjort en i grönt men nu vill jag ha en enkel vit. Jag hann inte virka något igår då mamma var på besök och vi gjorde klart några fondansökningar. Hon stannade kvar på middag och kaffe innan hon åkte hem.
 
Efter det kollade jag och Björn på ett avsnitt av The Following, jag klippte håret på honom och han packade inför en skoterresa med kompisar. De åker ikväll och kommer hem på söndag.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0