Thuns, oljelampa och grillat med trevligt sällskap!

Igår följde jag med min syster Anna till Uppsala. Vi var till Thuns, tror det var 10 år sen jag var där sist?
Det var sjukt mycket folk men vi tog oss fram i massorna. Jag köpte lite smått och gott! Bland annat dessa linnen och denna underbara knäckebrödslåda! Eftersom jag är glutenintollerant så bör inte mitt bröd blandas med vanligt. Som det är nu så hamnar det lätt "vanliga" brödsmulor bland mina eftersom mina paket står öppna i skafferiet. Men nu ska det bli ändring, nu ligger det skyddat i lådan med lock!
 
 
 
 
 
 
När vi åkte från Thuns och mot stan igen så började oljelampan på syrrans bil att lysa. Vi stannade till på någons infart och ringde efter Edvin som skulle komma och hjälpa oss. Jag var dock ut och kollade oljan och det fanns i stort sett inget kvar, fy det kunde ha gått illa med motorn!

Gubben som bodde där vi hade stannat kom hem och haltade med sin krycka ner till vår bil. Han var rätt sur över att vi stannat just vid hans tomt. Efter ett tag så ropade han att vi kunde få kaffe eller te i hans källare om vi ville. Men klart vi sa nej, inte vågade vi gå in där! ;)
 
Efter mycket om och men så kom vi därifrån tack vare Edvin, Mia och Maja som kom till vår undsättning. Sen var vi en sväng i boländerna och sen hem för att grilla och kolla på film hela kvällen :) En väldigt trevlig lördag med trevligt sällskap!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0