Virus

Det är tydligen det som ådstakommer min hosta, nästäppa och feber.
Inte undra på att jag är så trött hela tiden. Igår sov jag 3 ggr under dagen och ändå sov jag som en stock inatt.

Jag har varit på två läkarbesök idag. På det ena fick jag antibiotika för en infektion som jag har. Sen besökte jag en annan läkare för min förkyldning. Hon tog massor med prover som då visar att jag har virus i kroppen. Från det senaste besöket fick jag med mig två sorters hostmedicin och en veckas sjukskrivning för att vila upp kroppen.
 
Tog blodprov ur armen och sen flera prov ur fingret. Däribland mitt Hba1c som nästan fick mig att börja gråta.... När jag lämnade min cgm hos Britt Inger i december visade det 57. Idag visar det 64!
Försöker få tag på Britt Inger för hon har fortfarande inte hört av sig till mig sen vi pratades vid
för ca 2 veckor sen? Då skulle hon höra av sig till mig om när jag kan få låna cgm mm.
 
Det rådet jag fick idag gällande mitt bs var att höja basaldosen på pumpen samt testa bs före och efter måltid samt några ggr däremellan. Tackar för sjukskrivningen, för hur ska jag annars hinna med detta på jobbet... Dock har jag bara sagt att jag blir hemma tis och ons så länge. Jag har ett nytt läkarbesök inbokat på onsdag angående infektionen jag har. Sen får vi se hur det blir med jobb resten av veckan efter det.
 
Fy vad tråkigt inlägg, men idag är det en tråkdag! Dessutom har besöken samt medicinerna kostat mig nästan 700 kr! Helt sinnes! Nu har jag iaf frikort gällande läkarbesök, tack och lov!
Det enda trevliga som dagen bjudit på hittils är en lässtund ute i solen i väntan på nästa läkarbesök. Jag håller fortfarande på med Paganinikontraktet, jag läser ganska långsamt och inte varje dag. Men snart så är den slut och då ska jag läsa Eldvittnet! :)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0