Låg, Lägre, Lägst

Jahapp, är inne i en period där jag är extra insulinkänslig igen så nu är alla insulin-rutiner förvrängda och helt fel! =)
 
Idag vaknade jag på 7 i bs, toppen!
Efter en vanlig frukost, med en vanlig insulindos började jag känna mig lite yr. Det kom främst när jag skulle knyta på mig skorna och stod framåtlutad. När jag reste mig upp kändes det som att jag skulle svimma. Eftersom jag har lågt blodtryck och kan känna mig yr vid såna här tillfällen så brydde jag mig inte mer om det utan stannade upp, andades och gick sen ut till bilen och åkte mot jobbet.
Efter ca 10 minuter efter E4:an började jag bli riktigt yr igen. Då blev jag rädd på riktigt och stannade till på en rastficka. Jag trodde fortfarande på lågt blodtryck men kollade blodsockret ändå för att utesluta att det inte var något konstigt med det. Det visade 3.3!
Det sjuka var att jag inte hade några andra symptom på att jag var låg, och jag brukar verkligen känna av det och ha minst 5 olika symptom! Synstörningar, hjärtklappning/svårt att andas, enorm trötthet/orkeslös/rastlös, lätt för att bli arg på ingenting och ha noll koncentration på världen runt omkring. Jag kände ingenting förutom yrsel som kom periodvis och blixtrade till lika fort som den lämnade mig.
 
Jag kopplade i alla fall bort pumpen och åt nästan ett helt druvsockerpaket. Efter 20 minuter hade bs ökat till 3.9, hur segt som helst! Efter att ha stått stilla i 30 minuter hade jag verkligen bråttom till jobbet, jag skulle åka på utflykt med våra 6åringar till Biotopia för Småkrypssafari och hade en buss att passa. När jag parkerat bilen vid jobbet och kastat mig iväg mot busshållplatsen för att möta upp kollegorna och barnen så hann jag inte ens stå där i 1 min innan bussen kom. Det var på håret! Tänk vad diabetesen kan ställa till med, detta var verkligen inget jag hade räknat med och hade inte plats för det i tidsplanen. Nu fick mina kollegor packa och förbereda allt som jag skulle ha gjort på morgonen, men de visade såklart hänsyn till läget och var väldigt hjälpsamma. De var bara glada att jag  hann med bussen överhuvudtaget ;)
 
Jag och kollegan tog en kopp kaffe innan hemfärd från Biotopia med glada och nöjda barn! :)
 
Instagram: __nina89
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0