Underbara sol!

Jag tog en välbehövlig sovmorgon idag, är så trött efter denna vecka. Vaknade dock innan 8, kollade bs som visade 5.2 och jag kände på mig att det var på väg ner. Därför kopplade jag bort pumpen och tog bs varje gång jag vaknade till. Strax innan 11 gick jag upp, med ett bs på 10, då hade jag varit utan pumpen i 3 timmar.
Jag hade huvudvärk och mina armar var smått bortdomnade sen första gången jag vaknade tills det att jag gick upp. Jag kollade ketoner eftersom jag varit utan pumpen så pass länge, men det visade knappt något förhöjt. Jag tog extra insulin till frukosten men fick iaf en topp på 15.
Jag skulle såklart ha gått upp vid 8 och ätit frukost, tagit insulin och sen gått och lägga mig igen om  jag fortfarande var trött. Men jag orkade verkligen inte ta mig ur sängen...
 
Sen dess har min dag sett ut ungefär så här :)  Legat i solen med en bok, druckit en massa vatten och ätit en glass, rengjort utemöblerna, tvättat och diskat mellan varven då det blivit för varmt för att ligga still...
Underbara sommar som är på väg! Tror vi ska grilla till middag när Björn kommer hem från golfen. Sen blir det till att packa och städa i huset.
 
Ni andra diabetiker med pump. Hur gör ni på sommaren med injektionssettet, sätter ni det mer på höften för att slippa märkena på magen eller bryr ni er inte? Jag brukar ha den på magen för det mesta. Men tråkigt med de vita fläckarna såklart.. Sen är det ju alltid svårt med pumpen, vart man ska fästa den i bikinin. Jag har haft dem i cklips på bikinitrosorna, men den är för tung så trosorna dras ner hela tiden då jag går. När jag sätter den i bh:n går det bättre, men då hänger slangen efter hela sidan på magen och jag fastnar lätt i den..
 


Kommentarer
Vivi

Hej,
Jag har nålen på skinkan och bikinitrosa med ficka från annaps.

2014-05-17 @ 16:48:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0